خانه / پلاک اروند و ملی / قوانین پلاک ملی

قوانین پلاک ملی

مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی اجزا، قطعات و تجهیزات مورد مصرف در خودروهای گازسوز، معادل ۴ درصد تعیین شده که البته مخازن گاز طبیعی از این قاعده مستثنا است. از طرفی مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی برای خودروهای سواری بنزینی با حجم موتور زیر ۲ لیتر (۲۰۰۰ سی سی) معادل ۴۰ درصد ارزش خودرو و با حجم موتور ۲ تا ۲٫۵ لیتر معادل ۵۵ درصد و بالای ۲٫۵ لیتر نیز ۷۵ درصد ارزش خودرو تعیین شده است.

مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی برای ماشین سواری دیزل با حجم موتور ۲٫۵ لیتر ۳۲ درصد ارزش خودرو و با حجم موتور بالای ۲٫۵ لیتر معادل ۵۵ درصد ارزش خودرو است. بر این اساس مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی اجزا و مجموعه‌ها برای تولید خودرو و موتورسیکلت برقی و هیبریدی نیز معادل ۴ درصد ارزش آن در نظر گرفته شده است. سال گذشته خودروهای زیر ۲٫۵ لیتر با تعرفه ۴۰ درصد و خودروهای بالای ۲٫۵ لیتر با تعرفه ۷۵ درصد وارد کشور می‌شدند. بر این اساس تعرفه واردات خودروهای بالای ۲٫۵ لیتر در حالی با تعرفه مشخصی تعیین شده که در حال حاضر واردات این نوع خودروها از سوی دولت یازدهم ممنوع شده است.

همچنین دارندگان خودروهای منطقه آزاد خوزستان (پلاک اروند) با در نظر گرفتن تعرفه های فوق میتوانند خودروهای پلاک اروند خود را با پرداخت ما به تفاوت عوارض و حقوق گمرکی به پلاک ملی تبدیل کنند .

درباره ی پدرام

همچنین ببینید

گران ترین خودرو ها در بازار ایران

گران ترین خودرو ها در بازار ایران بازار ایران با این که نسبت به خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *