خانه / ماشین خارجی / قوی ترین خودرو های بازار بر حسب سیلندر

قوی ترین خودرو های بازار بر حسب سیلندر

قوی ترین خودرو های بازار بر حسب سیلندر

احتمالا وقتی صحبت قدرت و گشتاور باشد نام خودرو های امریکایی در ذهنتان نقش می بندد، تقریبا همین طور است اما نه در تمامی موارد؛ ما قصد داریم قوی ترین خودرو های بازار بر حسب سیلندر را در ادامه ی این مطلب مورد بررسی قرار دهیم.

۲ سیلندر: پیشرانه ۰٫۹ لیتر فیات

این پیشرانه با وجود حجم پایین، به واسطه برخورداری از توربوشارژر «Twin Air»  قدرت ۱۰۵ اسب بخاری را به تولید می رساند. شاید ۱۰۵ اسب بخار، قدرت زیادی به شمار نرود اما برای خودروهای مینی همچون فیات ۵۰۰ قدرتی ایده آل به حساب می آید تا این خودرو به عنوان قوی ترین خودرو برخوردار از حجم موتور زیر ۱ لیتر شناخته شود.

قوی ترین خودرو های بازار بر حسب سیلندر

۳ سیلندر: پیشرانه ۱ لیتری  Ecoboost  فورد

در حال حاضر قوی ترین پیشرانه ۳ سیلندر دنیا در دستان شرکت فورد امریکاست که با حجمی ۱ لیتری توان تولید ۱۳۷ اسب بخار را دارا است. فورد در حال حاضر مشغول به آماده سازی مدل «Fiesta ST» است که مرز های قدرت در پشرانه های ۳ سیلندر را به ۲۰۰ اسب بخار جابه جا خواهد کرد.

۴ سیلندر: پیشرانه ۲ لیتری  مرسدس AMG

از پیشرانه های چهار سیلندر می توان به عنوان یکی از پر تیراژترین پیشرانه های صنعت خودروسازی جهان  یاد کرد. در میان پیشرانه های ۴ سیلندر موجود در جهان، پیشرانه ۲ لیتری مجهز به توربوشارژر مرسدس AMG با توان ۳۸۱ اسب بخار در صدر قرار دارد.

درباره ی پدرام

همچنین ببینید

بروز ترین قیمت خودرو های وارداتی بازار

بروز ترین قیمت خودرو های وارداتی بازار در این مطلب شما عزیزان می توانید بروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *